Десять учительських заповідей
1. Люби себе та обраний тобою шлях.
2. Читай на ніч хоча б щось.
3. Схиляйся перед чистотою і цнотливістю дитинства.
4. Йди на урок як на іспит, але перетворюй заняття на свято доброти й розуму.
5. Якщо учень не зробив домашнього завдання, не картай його, а уяви, що в нього, можливо, були важливіші справи. Або, що прикро, і ти, і твій предмет для нього, м'яко кажучи, не досить симпатичні. Загальновідомо: спочатку учні люблять учителя, а вже потім — його предмет.
6. Захоплюйся дитячими відкриттями і не поспішай оцінювати їх за допомогою цифр.
7. Принось на кожен урок диво: вірш, пісеньку, запис голосів видатних людей, притчу, приклад із життя, анекдот, афоризм, висловлювання, оригінальну задачу, жарт.
8. Твоя головна зброя — бадьорість, життєрадісність, гуманізм, а не буркотіння, вимогливість, переслідування, демонстрація втоми.
9. Твоє обличчя має бути красивим, одухотвореним красою, а твій зовнішній вигляд не повинен нагадувати про неминучу пенсію й нудне життя.
10. Якщо учні пам'ятають не тебе, а твої слова і вчинки, значить, твоє педагогічне життя вдалося!
Це варто пам'ятати завжди
1. Дітей учить те, що оточує.
2. Якщо дитину критикують, вона вчиться осуджувати.
3. Якщо дитину часто висміюють, вона вчиться бути несміливою.
4. Якщо з дитиною часто бувають поблажливими, вона вчиться бути терплячою.
5. Якщо дитину часто хвалять, вона вчиться оцінювати досягнення інших людей.
6. Якщо дитина живе з почуттям безпеки, вона вчиться вірити.
7. Якщо дитині часто демонструвати ворожість, вона вчиться битися.
8. Якщо дитину часто ганьблять, вона почувається винною.
9. Якщо дитину часто підбадьорюють, вона вчиться впевненості в собі.
10. Якщо з дитиною зазвичай бувають чесними, вона вчиться справедливості.
11. Якщо дитину часто заохочують, вона вчиться доброго до себе ставлення.
12.Якщо дитина живе в атмосфері дружби й почувається потрібною, вона вчиться знаходити в цьому світі любов
Поради Василя Сухомлинського
1. Педагогічне безкультур'я й невігластво починаються там, де вчитель, не розуміючи духовного світу дитини, намагається перетворити дитячу беззахисність на клітку.
2. Мудрість влади педагога починається там, де його воля стає бажанням дитини.
3. Виховання словом — найскладніше й найтяжче з усього, що є в педагогіці.
4. Сильним, досвідченим стає педагог, який уміє аналізувати свою працю.
Сходинки успіху
(За Джимом Роном)
• Успіх — це не те, що ми маємо, а те, ким стаємо в результаті.
• Успіх складається на 20 % з вашого досвіду та кваліфікації і на 80 % — із вибраної стратегії дій.
• Чітко усвідомлена мета є невід'ємною частиною успіху.
• Час збору врожаю — вища сходинка зрілості. Ось де ми маємо навчитися, як зібрати врожай без нарікань на його мізерність і без вибачень та реверансів, якщо він занадто щедрий.
• Якщо ви зосереджуєте свою увагу водночас на різних речах, ви отримаєте певний результат, якщо ж сконцентруєтеся на чомусь конкретному, отримаєте неймовірні результати.
• Існує два погляди на майбутнє — один з пересторогою, інший — з передчуттям.
• Вам необхідно мати довготривалі цілі для подолання тимчасових труднощів та дрібних перешкод.
• Якщо ваші обіцянки базуються на шляхетних намірах, їх оцінять одразу.
• Ніколи не розпочинайте свій день, якщо він не розпланований на папері.