Субота, 14.06.2025, 13:27
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Карабинівської гімназії Межиріцької сільської ради Павлоградського району

Меню сайту

Головна » 2016 » Лютий » 9 » Еколоічний марафон.
19:57
Еколоічний марафон.

 

                                                                                                    Затверджую

                                                                                                    Директор школи

                                                                                                    Н.Л. Знова

 

 

Екологічний марафон

 

 

№ з/п

 

Зміст заходу

 

 

Клас

 

Відповідальний

 

1

 

 

2

 

 

3

 

 

     4

 

5

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

10

 

 

Повідомлення про початок екологічного марафону.

 

Виставка світлин  «Цей дивовижний навколишній світ»

 

Години спілкування: «Природа навколо нас», «Середовище , де я живу»

 

Екологічна вікторина.

 

Круглий стіл «Овочі на вашому столі»

 

Книжково – ілюстративна виставка «Природа і ми».

 

Творчі роботи учнів про природу (малюнки, вірші, твори, фотографії)

 

Година спілкування: «Поводження з побутовими відходами»

 

Бліц-турнір «Ми і довкілля»

 

Підведення підсумків.

 

01.02

 

 

02.02

 

 

03.02

 

 

04.02

 

     05.02

 

08.02

 

 

09.02

 

 

10.02

 

 

11.02

 

12.02

 

 

Заступник з н./в. роботи Довга ОП

 

 

Ужва В.І.

 

 

Класні керівники

 

 

Ужва В.І.

 

Ужва В.І.

 

Ужва В.І.

Вдовенко С.О.

 

Класні керівники.

 

Класні керівники

 

 

Ужва В.І.

 

Заступник з вих.р. Довга О.П.

 

 

 

Учитель біології:  Ужва Валентина Іванівна

 

 

Звіт про проведення екологічного марафону

в Карабинівській  ЗШ  І – ІІІ ступенів

 

     Під час проведення екологічного марафону вся робота учнів-ського та учительського колективу була спрямована на підвище-ння екологічної культури та екологічної обізнаності учнів школи з екологічним становищем своєї місцевості.

      Всі педагоги школи творчо підійшли до проведення цього заходу. Цікавими були години спілкування у молодших школярів, де учні готували проектні роботи по темі «Природа навколо нас». Серед найактивніших були Чередник Є., Цимбалюк А., Монах В. І разом з класним керівником Гламбер Н.Л. цікаво розповіли малюкам про природу та її мешканців.

      Учні 2 класу готували разом з батьками та своїм учителем Гончар В.В. вироби  та малюнки на тему «Природа навколо нас»,  показували свою обізнаність з питань охорони природи. Вдовенко С.О. підготувала їм цікаві завдання, загадки, які учні із задоволенням відгадували.

      Мяло А.М. підготувала цікавий захід «Мандрівка в чарівний світ природи», де її вихованці, учні 1 класу,  здійснювали мандрівку по цікавим станціям і знайомилися з рослинами, тваринами.

     Довга О.П. із своїми вихованцями, учнями 3 класу,  познайо-мили із зимуючими птахами та розповіли про свої спостереження за ними, як вони їх підгодовували. Учні інших класів підготували легенди, вірші, малюнки, листівки про квіти.

     Середні класи готували захід «Середовище, де я живу», де у вигляді рольових ігор розбиралися різні ситуації, шукали народні прикмети,  прислів’я та приказки про живу природу, яка нас оточує.  Вони були найактивнішими у підготовці листівок «Збережемо чистим наше село». Кращими були учні 7 класу. Класний керівник Липка Л.І.

      Учні середніх класів провели круглий стіл «Овочі на вашому столі ». Класні керівники Ужва В.І., ЛипкаЛ.І., Яременко К.Ю. Де учні ознайомилися з походженням овочевих культур, їх енергетичною цінністю для організму та користю по вмісту вітамінів.

      Цікавою і незвичайною була виставка фоторобіт «Дивовижний світ природи». До фоторобіт були зроблені влучні підписи.

       Творчі роботи учні готували у вигляді малюнків, віршів, листівок, фотографій. Найталановитішими юними поетами виявили себе Литвин К., Шульпина М.(9кл.); Буткевич М. та Довгий Р. (7кл.); Дандикін Д., (8кл.). Найкращі художники серед молодших класів Чередник Є.(4кл.),  Богарь А, (3кл.), Яременко Є, (2кл.) Серед середніх класів Таран В, Липка С.(5кл), Кобець В (6кл), Буткевич М .(7кл),Стешенко Г.( 8кл.).

      Свою персональну виставку фоторобіт представив учень 6 класу Знова Артем , і що там тільки не було і квіти, і комахи, і звірі.

       Свої малюнки презентувала учениця 7 класу Буткевич Марія. У свої роботи вона вкладала душу і дитячу допитливість , а допоміг її в цьому талановитий наставник вчитель образотворчого мистецтва Стешенко Г.Г.

       Інтелектуальну естафету підхопили середні та старші школя-рі. Вони шукали відповіді до екологічних вікторин.  Хочеться відмітити учнів 9 класу Шульпину М., Литвин К. та учнів 10класу

Урсулову А. та Петровці Я.

Цікаво пройшли години спілкування на тему «Поводження із побутовим сміттям», де учні ознайомилися з термінами розкладання різних видів сміття і як його можна переробляти із користю для людей. Адже ми відповідальні перед майбутніми поколіннями.

       Думаємо, що знання, які учні отримали під час проведення цього заходу знайдуть своє місце в практичному житті наших учнів.

 

 

          

 

Овочі на вашому столі

( Позакласний  інтегрований захід)

Цілі: поглибити знання учнів про овочі, центри їх походження, їх біологічну цінність,       хімічний склад  та шкідливість нітратів для здоров’я людини на основі міжпредметних зв’язків з біологією, хімією, географією.

 

Хід уроку

1. Вступ

Учитель . Сьогодні ми зібралися, щоб поговорити про овочі, які є невід’ємною частиною нашого життя.

      Овочі, які ми сьогодні вживаємо у нашому звичному раціоні, не завжди були необхідними продуктами харчування, хоча відомі людству з давніх-давен. Овочі почали вживати набагато пізніше, ніж  фрукти, які частіше за все можна було їсти, зриваючи прямо з дерева. Більшість овочів вимагають попередньої культивації, так як у дикому вигляді неїстівні, та, крім того, ще й теплової обробки.

     У наш час важко уявити свій стіл без овочів. Їхнє значення в сучасних умовах, звичайно, зросло, особливо у зв’язку з різким зниженням фізичного навантаження і, відповідно, зниженням добових витрат енергії. Овочі слід уживати щоденно. Без них неможливе раціональне харчування. Саме овочі є найважливішим джерелом вітамінів, ряду мікроелементів, вуглеводів, фітонцидів, які сприяють знищенню хвороботворних мікробів. Нема жодного іншого продукту харчування, який зміг би в усіх відношеннях замінити на тривалий період замінити овочі, особливо свіжі.

     Зараз ми заслухаємо учнів, які познайомлять нас із центрами походження овочів, їх хімічним складом та біологічною цінністю. Також зупинимось на тому, як екологічна обстановка впливає на біологічну і харчову цінність овочів.

 

ІІ. Основна частина

Ведучий. Дозвольте розпочати наш захід «Овочі на вашому столі». Здогадайтеся про які овочі йдеться.

1. Головата, сорочок наділа триста, а нога одна. (Капуста)

2. Сидить дівка у темниці, а коса на вулиці, (Морква)

3. Сидить пані у жупані, хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)

4. Зверху зелений, знизу червоний, у землю вріс. (Буряк)

5. Телятка  - гладкі, прив’язані до грядки. (Огірки)

6. Який овоч вважають другим хлібом? (Картопля)

7. Який овоч французи називали «помд’амур» - «яблуко любові»?  (Помідор)

    Таким чином, у нашому заході беруть  участь  7 овочів – «чудова сімка».

1. Помідор

Родом цей овоч із Південної Америки. Дикі форми і досі зустрічаються в Перу, на Канарських  та Філіппінських островах.  Мовою ацтеків помідор називається «томатль», звідси і назва.  Згодом після відкриття Америки, потрапивши в Європу, знайомі яскраво червоні овочі, які, очевидно, через їх забарвлення, символізують кохання, були перейменовані в «яблука кохання». Тривалий час їх вирощували як декоративні рослини. Хоча зараз їх уже вивели багато сортів.

  • Назвіть відомі вам сорти помідорів.

Хімічний склад помідорів

  • хімічні елементи: K,Cr,  Co,  Ca,  V,  Fe,  F,  I,  Cu,  Mg,  P,  Zn,  Na.
  •  Глюкоза;
  •  вітаміни А, С, Е;
  • органічні кислоти.

Харчова цінність визначається передусім умістом органічних кислот, таких як яблучна  і  лимонна кислота .

 

2. Огірок

Родом він із Індії, де й досі трапляється у дикому вигляді. Почав уживатися за 3000 років до нашої ери. Його назва санскритською мовою збігається із іменем легендарного індійського  князя, який нібито мав 60 тис. дітей. Зображення огірка збереглися на столах для жертв, що зустрічаються н6а пам’ятниках єгиптян, доводять, що вони знали і любили цей овоч.

  • Назвіть відомі вам сорти огірків

Хімічний склад огірків

  • Ферменти;
  •  органічні кислоти;
  •  вітаміни А, В, С;
  •  жири (0,08 -  0,27%);
  • білки (0,56 – 1,1%);
  • клітковина (0,33 – 0,78%);
  • вуглеводи (1,07 – 2,54%);
  • вода (96,8%).

Огірки – рекордсмени за кількістю води, що в них міститься (96,8%). Усупереч погляду багатьох вони не є джерелом вітамінів, хоча порівняно багаті на мінеральні солі. Вони сприяють кращому засвоєнню їжі, так як є сильним збудником секреції шлункового соку. Вже в глибокій давнині огірковий сік зарекомендував себе як незамінний косметичний засіб, що очищує шкіру. Розтовчене насіння огірка домішували до пудри. Розтертий огірок застосовували для розгладжування зморшок.

 

3.Морква

Морква – середньоєвропейська рослина. Її вирощують уже 4000 років. Стародавні греки, а за ними римляни широко культивували моркву. Вони її називали «даукус» і «кароте». Вона вважалася почесною стравою при дворі імператора Карла Великого.

З 8 по 14 століття вважалася делікатесом, а в масових масштабах її не розводили. До нас морква потрапила в незапам’ятні часи.

Хімічний склад моркви

  • хімічні елементи: Fe,  Ca,  Mg,  P,  K,  S; 
  • вода (86,8%);
  • клітковина (1,7%);
  • вітаміни А, В1, В2, В6, Е, D,  K;
  • вуглеводи (6,4%).

Було встановлено, що каротин, який містить морква,  в організмі людини перетворюється на вітамін росту. Вона корисна для всіх без винятку. Її їдять, сік п’ють для росту, а також для покращення зору. Морква особливо корисна дітям і для тих, у кого низький рівень гемоглобіну.

 

4. Буряк

Дикоростучий буряк до сьогодні трапляється в Ірані, на узбережжі Середземного, Чорного і Каспійського морів, а також Індії та Китаї. За 2000 років до н.е. буряк був відомий, але не улюблений. У стародавній Персії, де його наївно вважали символом чар і пліток, в основному використовували, як ліки, а іноді, як листковий овоч. Лише за 800 років до н.е. його почали розводити як коренеплід, в гірських районах Середньої Азії У Стародавньому Римі буряк був улюбленим овочем. До нас потрапив із Візантії в 10 столітті.

Хімічний склад буряка

  • хімічні елементи: Ca,  Fe, K;
  • сахароза;
  • - органічні кислоти: яблучна і щавелева;
  • вітаміни А,В,С.

Лісостепова зона України спеціалізується на вирощуванні цукрового буряка. Довготривала селекційна робота суттєво змінила його властивості. Буряк відрізняється від інших овочів великим вмістом цукру. У молодому бадиллі буряка є велика кількість каротину. Є цукровий, столовий та кормовий буряки.

  • Які сорти буряка вам відомі?

 

5. Картопля

Пройшло понад 400 років з того часу, як іспанські моряки привезли в Європу бульби картоплі з Америки, де індійці в той час широко культивували цей овоч. У Перу і Чилі до сьогодні можна зустріти її в дикому вигляді. Першовідкривачем вважають англійського віце-адмірала і пірата Френсіса  Дрейка. Він привіз її до Європи. Його друзі садили цей овоч, а за їстівні плоди прийняли не бульби, а зелені ягоди, тому назвали його «чортовим яблуком».

Хімічний склад картоплі

  • Хімічні елементи: P,  K,  Mg,  Na,  Ca,  S,  Fe,  CI;
  • Крохмаль (18,2%)
  • Білки (25%);
  • Клітковина (1%);
  • Сахари (1,5%);
  • Вітамін С;
  • Вода (75%).

Картопля займає особливе місце серед овочів. Це самостійний продукт харчування. Калорійність його у 2-3 рази вища за інші овочі. Великий вміст вуглеводів і Калію, білок картоплі близький до тваринного. У картоплі Калію міститься більше , ніж у хлібі, м’ясі, рибі. А потрібен він для підтримання нормалізації водневого обміну та нормальної роботи серця.

 

6. Цибуля

Батьківщиною цибулі вважають Середземномор’я.  її з давніх-давен вирощували єгиптяни. Священною цибуля вважалася в Стародавній Греції, де вона сприймалася, як символ упорядкування Всесвіту. Як засіб, що надає енергії, запобігає хворобам, цибуля була введена стародавніми римлянами в солдатський раціон. Під стелею розвішували цибулю для боротьби з мухами. Квітами цибулі прикрашали героїв, які відзначилися в боях. У народі її називають «зеленим зіллям» або «зміїною травою» за її пекучий смак.

Хімічний склад цибулі

  • Хімічні елементи: K, Fe,  Na,  Ca,  Mg,  P;
  • Фітонциди;
  • Вуглеводи;
  • Вітаміни.

«Лук от семи недуг» - ця приказка дійшла до нас із глибин століть, дуже точно відображає значення цибулі в харчуванні людини. Цибуля входить до трійки культур, що вирощує людина, які містять фітонциди речовини, які мають бактерицидні властивості і використовувала як ліки. Цибуля містить ефірну олію, велику кількість вітаміну С. Її препарат стимулює роботу серця і знижує артеріальний тиск. Фітонциди цибулі допомагають у лікуванні й профілактиці грипу та ангіни.

 

7. Капуста

Капуста один із головних овочів  у Європі. Щоправда, батьківщиною її є Євразія , але розводять і споживають її головним чином європейці. Найбільше визнання вона отримала у Стародавній Греції. Грецькі лікарі рекомендували її проти безсоння. Не меншою повагою вона користувалася і в Стародавньому Римі. Важко сказати, коли вона потрапила до слов’ян.  У всякому разі здавна українці пекли пироги з капустою, шинкували й солили.

Хімічний склад капусти

  • Вітамін С, Р;
  • Мікроелементи;
  • Мінеральні солі;
  • Клітковина;
  • Сахароза;органічні кислоти;
  • Крохмаль.

У свіжій білокачанній капусті міститься стільки вітаміну С, скільки в апельсинах і лимонах. Капуста відзначається великим вмістом вітаміну Р, цілим комплексом мінеральних речовин.

Загальним для всіх видів капусти є низька калорійність, невисокий вміст білків, вуглеводів, повна відсутність жиру.

Сік капусти можна пити від нервових захворювань. Листя капусти можна прикласти до ран та обпечених місць. Капуста зміцнює очі і зуби . Листя свіжої капусти знімають головний біль, якщо прикласти до скроні,потилиці, чола.

 

Ведучий. У зв’язку з хімізацією сільського господарства, застосуванням мінеральних добрив на полях для підвищення врожаю виникла проблема нітратів, їх несприятливого впливу на здоров’я населення. Нітрати – солі нітратної кислоти. В овочах вони містяться в розчиненому стані – у вигляді аніонів. Самі нітрати не відзначаються високою токсичністю. Але під дією мікрофлори кишечнику проходить відновлення їх до нітритів, які б багато разів більш токсичні. Вони зв’язують

залізо гемоглобіну крові, що заважає йому транспортувати кисень. А також надлишкові нітрати в організмі беруть участь в утворенні канцерогенів.

     Різні види рослин мають різу здатність до накопичення нітратів. Із овочів лідерами є – зелені культури (кріп, петрушка), за ними йде буряк, капуста, морква.

ІІІ Підсумок

Який же овоч на нашому столі найголовніший?

Капуста, цибуля, помідори, огірки,

Картопля, морква, буряки –

Це овочі, які всі знають,

Що вітамінів безліч мають.

Відомі про картоплю важливі ці слова:

«Картопля овочам всім, давно вже голова».

Хто моркву споживає, той зір чудовий має.

Цибуля теж велику силу має, від хвороб нас захищає.

А хто її роздягає, той сльози проливає.

Помідор – червонощокий, соковитий, круглобокий

Він солодкий, трохи кислий, для дітей усіх корисний.

Буряки  від усіх в землю голови ховають,

А вони усім відомо, цілющі властивості мають.

Огірки – зеленоокі шкіру очищають,

Сік капусти від виразки шлунок захищає.

Гляньте , гості, на наш стіл:

Тут картопля й огірок,

І капуста , й бурячок,

Морква, помідор, цибуля

Як без них ми жити будем?

В них білки і вуглеводи,

Вітаміни і кислоти,

 

Презентація

Переглядів: 623 | Додав: karabinovka | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Педагогічна преса
"Педагогічна преса" Освітній портал
Календар
Пошук
Календар
«  Лютий 2016  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29

Copyright MyCorp © 2025
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz